2 mei 2024 is inloggen met digiD of eHerkenning EH3 verplicht
Vanaf 2 mei 2024 is inloggen met DigiD (particulieren met gebruikersnaam/wachtwoord en sms-controle) en e-Herkenning (organisaties en minimaal EH3) verplicht.
2 mei 2024 is inloggen met digiD of eHerkenning EH3 verplicht
Vanaf 2 mei 2024 is inloggen met DigiD (particulieren met gebruikersnaam/wachtwoord en sms-controle) en e-Herkenning (organisaties en minimaal EH3) verplicht.
Vereniging Overijssels Particulier
Grondbezit
|
Provincie Overijssel Luttenbergstraat 2
IBAN NL45 RABO 0397 3411 21
Behandeld door |
Datum 23.11.2023 |
Kenmerk D2023-11-011447 |
Subsidienummer S2023-0002200 |
Pagina 1 van 5 |
Bijlagen |
Uw brief 09.10.2023 |
Uw kenmerk |
Onderwerp: Verlening, project Methodiek Landgoedbiotopen
Geachte,
Op 9 oktober 2023 ontvingen wij uw subsidieaanvraag. U vraagt een
subsidie van € 50.000,‑. In deze brief leest u ons besluit.
U ontvangt een subsidie van maximaal € 50.000,‑
Dat is de subsidie die wij u verlenen. U ontvangt de subsidie voor
de uitvoering van project Methodiek Landgoedbiotopen.
Met dit project wilt u in het kader van de nieuwe Omgevingswet een
methode ontwikkelen om erfgoed van landgoederen op een
gelijkwaardige en (gemeente) grensoverschrijdende wijze te
beschermen, maar ook de ruimte geven aan de landgoederen om zich te
ontwikkelen.
In de bijlage leest u de activiteiten die u met deze subsidie gaat
uitvoeren, de voorwaarden die voor de subsidie gelden en de
berekening van het verleende subsidiebedrag.
U ontvangt alvast een bedrag van € 45.000,‑
De subsidie ontvangt u in een aantal delen. Het eerste bedrag maken
wij binnen vier weken over naar uw bankrekening. Wij melden er het
kenmerk van deze brief bij.
Bij de vaststelling van de subsidie ontvangt u het laatste bedrag,
als u aan de voorwaarden van deze subsidieverlening heeft voldaan.
U informeert ons over wijzigingen
In de bijlage staan de afspraken en voorwaarden die voor deze
subsidie gelden. Lees deze bijlage goed door want als u van de
voorwaarden afwijkt, moet u dat aan ons doorgeven.
Daarmee voorkomt u dat wij de subsidie lager moeten vaststellen
omdat u niet aan de voorwaarden heeft voldaan.
Stuur uw eindverslag vóór 1 april 2025 naar ons op
Als wij uw eindverslag hebben gekregen stellen wij namelijk de
subsidie vast. In de bijlage vindt u wat u in het eindverslag als
informatie moet opnemen.
Heeft u
vragen over deze brief?
U kunt bellen met het Overijssel Loket op 038 499 88 99 (kies 1).
Houdt u dan deze brief bij de hand. Een e-mail sturen kan ook:
subsidie@overijssel.nl. Zet er dan het kenmerk van deze brief in.
Met vriendelijke
groet,
namens Gedeputeerde Staten van Overijssel,
teamleider Subsidieverlening
Deze bijlage
is belangrijk voor u
In deze bijlage noemen wij de activiteiten waarvoor u de subsidie
krijgt. Ook noemen wij de voorwaarden waaraan u zich moet houden.
Leest u ze goed door!
Als u zich niet of onvoldoende aan de voorwaarden in de
subsidiebrief en deze bijlage houdt, dan kan de subsidie lager
worden vastgesteld. Na de voorwaarden leest u hoe wij uw aanvraag
beoordeeld hebben.
Voorwaarden die horen bij de subsidie
1. U gaat de volgende activiteiten uitvoeren:
U gaat uw project uitvoeren zoals u in uw aanvraag heeft meegestuurd. Hierbij richt u zich speciaal op de volgende activiteiten:
Het ontwikkelen van een methode om landgoedbiotopen vast te stellen ten behoeve van het maken van evenwichtige afwegingen bij nieuwe ontwikkelingen zoals de nieuwe omgevingswet, maar ook om een gelijkwaardige en homogene bescherming te bieden die grensoverschrijdend is. Secundaire doelstelling is het onderzoeken van een aantal pilot landgoederen waarop de methode kan worden toegepast, waarbij in het verleden verloren gegane elementen in beeld worden gebracht zodat deze in de toekomst mogelijk hersteld kunnen worden of kansen bieden voor ontwikkeling.
Als het onderzoek afgerond is dan worden de volgende producten opgeleverd:
- Een methodiek voor onderzoek waarbij de volgende tools ingezet kunnen worden:
- Een GIS-kaart met landgoedbiotopen;
Onderliggende motivering bij de landgoedbiotopen in de vorm van een landgoedpaspoort per landgoed waarin de kenmerken, het karakter en de cultuurhistorische waarden van het landgoed (in de relatie tot de omgeving) worden beschreven;
- Een gedachtengoedkaart per landgoed met een begeleidende tekst;
- Een handreiking ten behoeve van het beoordelen van nieuwe ontwikkelingen binnen de landgoedbiotopen;
- Een zestal case studies van landgoederen waarbij de methodiek wordt toegepast.
Uw subsidieaanvraag
is de basis van deze omschrijving. U voert de activiteiten uit in
de subsidieperiode van 9 oktober 2023 tot en met 31 december 2024.
Met uw project draagt u bij aan de doelstellingen Cultuur en
sociale kwaliteit.
2. U meldt het ons als u de activiteiten anders of niet meer
gaat uitvoeren
U doet deze melding binnen vier weken nadat u dat weet. U gebruikt
hiervoor het formulier 'Indienen wijzigingsverzoek' op
regelen.overijssel.nl.
Die melding is voor u van belang. Als u de activiteiten niet, niet
helemaal of anders uitvoert dan in uw aanvraag en deze bijlage
genoemd, dan kan de subsidie lager worden vastgesteld of komen te
vervallen. Mogelijk moet u dan het hele subsidiebedrag aan ons
terugbetalen!
3. U zorgt voor een goede administratie
Bij een eventuele controle kunt u aantonen dat u de activiteit
heeft uitgevoerd en de kosten heeft gemaakt. Dat kan bijvoorbeeld
blijken uit bewaarde rekeningen, bonnen, een uren-administratie of
andere gebruikelijke manieren om activiteiten, kosten of
tijdsbesteding helder te maken. U bewaart deze minimaal 12 maanden
na het einde van de subsidieperiode.
4. U stuurt ons vóór 1 april 2025 een eindverslag
U gebruikt hiervoor het formulier Verzoek tot subsidievaststelling
op regelen.overijssel.nl.
Uw eindverslag bestaat uit een inhoudelijk verslag waaruit blijkt
dat de activiteiten waarvoor de subsidie is verleend, zijn
uitgevoerd en is voldaan aan de subsidievoorwaarden.
U vult in het formulier de verantwoording van de kosten in. Uit die
kostenverantwoording blijken de werkelijke kosten van de
activiteiten waarvoor aan u subsidie is verleend en de werkelijke
financiering daarvan. Bij een eventuele controle kunt u aantonen
dat u deze kosten heeft gemaakt.
5. U neemt deel aan een evaluatieonderzoek van de
provincie
Wij vinden het belangrijk dat onderzocht wordt of de verschillende
subsidies die wij verstrekt hebben ook bijdragen aan wat u en wij
daarmee willen bereiken. Om die reden vindt er een evaluatie plaats
van de met de subsidie bereikte resultaten. U werkt daar aan mee.
De beoordeling van uw subsidieaanvraag
U ontvangt subsidie omdat uw aanvraag voldoet aan de volgende
regels
de Algemene wet bestuursrecht (zie overheid.nl/wetten);
de regels in de Algemene Subsidieverordening Overijssel 2005 en hoofdstuk 1 van het Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel 2022 (zie overijssel.nl/subsidie);
de Algemene bepalingen en artikel 53 van de Algemene Groepsvrijstellingsverordening (AGVV) met nummer 651/2014 en publicatienummer L187/1. Dit kan omdat:
u als onderneming niet in financiële moeilijkheden bent;
u nog ruimte heeft om financiële steun te krijgen (steunintensiteit);
u voor indiening van deze aanvraag nog niet begonnen bent met de gesubsidieerde activiteiten;
u geen subsidie terug hoeft te betalen met als reden dat er sprake is van niet-toegestane of onrechtmatige staatssteun;
en aan ons beleid en
onze begroting van 2023.
Uw subsidie is toegestane staatssteun
De reden is dat de subsidie voldoet aan hoofdstuk 1 en artikel 53
van de Verordening (EU) nr. 651/2014 van de Europese Commissie van
17 juni 2014 (AGVV). De steun wordt toegekend voor culturele
doelstellingen en activiteiten zoals genoemd in artikel 53 lid 2
AGVV.
Uw subsidie hebben wij als volgt berekend
De subsidie bedraagt 70,03% van de kosten uit uw begroting die voor
subsidie in aanmerking komen, tot een bedrag van maximaal €
50.000,‑. De kosten die voor een subsidie in aanmerking komen,
zijn:
Activiteit: project Methodiek Landgoedbiotopen
Soort kosten |
Kosten begroting |
Subsidiabele kosten |
Toelichting |
Personeelskosten |
€ 67.800 |
€ 67.800 |
|
Kosten derden |
€ 3.600 |
€ 3.600 |
|
Inzet uren vrijwilligers |
€ 17.800 |
€ 0 |
Vrijwillige of inkind uren zijn geen werkelijke kosten en worden niet gesubsidieerd. |
Totaal |
€ 89.200 |
€ 71.400 |
|
De inkoop-btw die u niet terug kunt krijgen zit in het
subsidiebedrag
U heeft in uw aanvraag laten weten dat u de inkoop-btw niet of maar
voor een deel kunt terugkrijgen van de Belastingdienst of via het
BTW Compensatiefonds. Het zijn voor u kosten. Daarom hebben wij
deze kosten bij de berekening van de subsidie betrokken. Als
achteraf blijkt dat u deze inkoop-btw wél terug kunt krijgen, dan
kan dat tot een lagere subsidie leiden. Het zijn in dat geval voor
u namelijk geen kosten meer.
De subsidie
wordt nooit meer dan het maximaal verleende bedrag
Dat geldt bijvoorbeeld als de activiteiten waarvoor u subsidie
ontvangt tijdens de uitvoering duurder worden dan vooraf berekend
of wanneer zich wettelijke prijsstijgingen voordoen die van invloed
zijn op de door u te maken kosten.
U kunt bezwaar maken als u het niet eens bent met ons
besluit
Dat moet u doen binnen zes weken na de dag waarop deze brief is
verzonden. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaren niet meer mogen
beoordelen. Op regelen.overijssel.nl (bezwaar) leest u hoe u
bezwaar kunt maken.
Wij stellen het op prijs als u noemt dat u subsidie van ons
heeft gekregen
U kunt een logo kiezen op overijssel.nl/logo als u wilt laten weten
dat u subsidie van ons krijgt.
Tot slot: openbare informatie over uw subsidie
Wij publiceren de volledige naam van het bedrijf, plaatsnaam,
projectnaam, verleend subsidiebedrag en het zaaknummer in het
Openbaar subsidieregister op regelen.overijssel.nl. Namen van
personen worden niet genoemd.
Wij publiceren de volledige subsidiebeschikking op
regelen.overijssel.nl (staatssteun). Dit doen wij omdat dit een
algemene voorwaarde is van de Algemene
Groepsvrijstellingsverordening (AGVV). En de subsidiebeschikking
wordt ook gepubliceerd op de website van de Europese Commissie.
Namen van personen worden niet genoemd.
Datum
verzending
24.11.2023
Voor klachten op of aan de weg en milieuklachten zijn wij ook buiten kantooruren telefonisch bereikbaar.
Postbus 10078
8000 GB Zwolle
Onze website gebruikt cookies waarmee wij websitestatistieken verzamelen en het gebruik van onze website analyseren.
Meer over 'Cookies'