2 mei 2024 is inloggen met digiD of eHerkenning EH3 verplicht
Vanaf 2 mei 2024 is inloggen met DigiD (particulieren met gebruikersnaam/wachtwoord en sms-controle) en e-Herkenning (organisaties en minimaal EH3) verplicht.
2 mei 2024 is inloggen met digiD of eHerkenning EH3 verplicht
Vanaf 2 mei 2024 is inloggen met DigiD (particulieren met gebruikersnaam/wachtwoord en sms-controle) en e-Herkenning (organisaties en minimaal EH3) verplicht.
Als u inlogt op de formulieren met DigiD of eHerkenning dan komen de opgeslagen en verzonden formulieren automatisch beschikbaar in het klantportaal Mijn Overijssel.
Per 2 mei 2024 is inloggen met digiD of eHerkenning EH3 verplicht
Vanaf 2 mei 2024 is inloggen met DigiD (particulieren met gebruikersnaam/wachtwoord en sms-controle) en eHerkenning (organisaties en minimaal EH3) verplicht.
Als u inlogt met DigiD of met eHerkenning dan maakt u automatisch gebruik van het klantportaal Mijn Overijssel. U kunt u (opgeslagen) formulier terugvinden in Mijn Overijssel.
Heeft u ingelogd op onze formulieren dan ziet u de volgende gegevens terug in het klantportaal Mijn Overijssel.
U kunt in het klantportaal Mijn Overijssel:
U bent, als aanvrager, de enige die toegang heeft tot het klantportaal. Niemand anders kan uw gegevens inzien. Ook wij niet.
Als u een particuliere aanvrager bent dan logt u in met DigiD. Per 2 mei 2024 is inloggen met een sms-code verplicht. Doet u een aanvraag voor een bedrijf, stichting of vereniging dan maakt u gebruik van eHerkenning (nu nog minimaal EH2). Vanaf 2 mei 2024 is inloggen met een eHerkenningsmiddel EH3 verplicht.
U kunt inloggen met een sms-code. Heeft u een formulier ingezonden dan kunt u de aanvraag van begin tot eind volgen via het klantportaal Mijn Overijssel. Niemand anders kan uw formulieren zien. Ook wij niet. Ziet u uw aanvraag niet in het klantportaal neem dan contact op met het Overijssel Loket: 038 499 88 99.
Wij zijn verplicht om ervoor te zorgen dat u uw zaken veilig en betrouwbaar kunt regelen bij de provincie Overijssel. Daarom gaan wij over op verplicht inloggen. Wij verhogen het betrouwbaarheidsniveau van de DigiD van niveau Basis naar niveau Midden. Dit betekent dat u inlogt met een gebruikersnaam met wachtwoord én een sms-code. Niveau Midden biedt meer veiligheid. Het is het meest gebruikte niveau en kan als de standaard worden gezien.
Het is nu nog niet verplicht om met DigiD in te loggen op de e-formulieren. U kunt het formulier ook invullen zonder in te loggen. Als u niet inlogt dan kunt u uw formulier niet tussentijds opslaan en is het formulier niet te zien in het klantportaal. Tot 2 mei 2024 kunt u nog inloggen met alleen een gebruikersnaam en wachtwoord.
Ga naar DigiD aanvragen | DigiD voor het gratis aanvragen van een DigiD.
U kunt met uw eHerkenningsmiddel bij ons inloggen op de e-formulieren en op het klantportaal Mijn Overijssel. Heeft u een formulier ingezonden dan kunt u de aanvraag van begin tot eind volgen via het klantportaal Mijn Overijssel. Niemand anders kan uw formulieren zien. Ook wij niet.
Wij zijn verplicht om ervoor te zorgen dat u uw zaken veilig en betrouwbaar kunt regelen bij de provincie Overijssel. Daarom gaan wij over op verplicht inloggen. Waarom betrouwbaarheidsniveau EH3? EH3 biedt meer veiligheid en is het meest gebruikte eHerkenningsmiddel en kan als de standaard worden gezien.
Het is nu nog niet verplicht om met eHerkenning in te loggen op de e-formulieren. U kunt het formulier ook invullen zonder in te loggen. Als u niet inlogt dan kunt u uw formulier niet tussentijds opslaan en is het formulier niet te zien in het klantportaal.Tot 2 mei 2024 kunt u nog inloggen met een Eherkenningsmiddel EH2.
• Heeft u een eHerkenning niveau EH1 of EH2? Dan dient u deze vóór 2 mei bij uw leverancier te laten verhogen naar niveau EH3.
• Heeft u nog geen eHerkenning? Dan kunt u een eHerkenningsmiddel kopen bij één van de zes geselecteerde leveranciers. U gaat naar: eHerkenning | Leveranciersoverzicht. Daar vindt u ook alle informatie over het gebruik van eHerkenning.
• Als u een middel op niveau EH3 heeft dan dient u mogelijk opnieuw voor de dienst, loket Overijssel, op of na 2 mei 2024 gemachtigd te worden om weer in te kunnen loggen.
U kunt eHerkenning aanvragen bij 6 door de Rijksoverheid erkende leveranciers. Alleen zij mogen eHerkenning leveren. Het aanvragen van een eHerkenningsmiddel kost geld. Bekijk het stappenplan eHerkenning | Stappenplan eHerkenning aanvragen. Een eHerkenningsmiddel is persoonsgebonden en kan dus maar door 1 persoon gebruikt worden. Bedrijven en organisaties kunnen één of meer eHerkenningsmiddelen aanschaffen voor hun eigen medewerkers.
U heeft voor Provincie Overijssel de dienst loket overijssel bij Provincie Overijssel nodig. De eHerkenningsleverancier of de Machtigingen Beheerder van uw eigen organisatie kan u machtigen.
Om gebruik te kunnen maken van onze diensten heeft u vanaf 2 mei 2024 een eHerkenningsmiddel van minimaal niveau EH3 nodig. Heeft u een hoger niveau dan kunt u altijd inloggen op onze formulieren.Tot 2 mei 2024 kunt u nog inloggen met een Eherkenningsmiddel EH2.
Wilt u een formulier invullen met eHerkenning dan moet u, alleen de eerste keer, uw contactgegevens invullen. Na het invullen van de contactgegevens kunt u helaas niet direct terug naar het formulier. Er zijn 2 methoden om u aan te melden:
Methode 1: via het aanvraagformulier:
Methode 2: via het klantportaal Mijn Overijssel:
Voor klachten op of aan de weg en milieuklachten zijn wij ook buiten kantooruren telefonisch bereikbaar.
Postbus 10078
8000 GB Zwolle
Onze website gebruikt cookies waarmee wij websitestatistieken verzamelen en het gebruik van onze website analyseren.
Meer over 'Cookies'