Klantportaal Mijn Overijssel
Als u inlogt op de nieuwe formulieren met DigiD of eHerkenning (minimaal EH2) dan komen de opgeslagen en verzonden formulieren automatisch beschikbaar in het klantportaal Mijn Overijssel.
U maakt automatisch gebruik van het klantportaal door in te loggen met met DigiD (particulieren) of met eHerkenning (organisaties en minimaal niveau EH2).
U bent de enige die toegang heeft tot het klantportaal. Niemand anders kan uw gegevens inzien, ook wij niet.
Heeft u ingelogd op onze formulieren dan ziet u de volgende gegevens terug in het klantportaal Mijn Overijssel.
- Openstaande zaken met een statusoverzicht.
- Afgehandelde zaken met het resultaat.
- Tijdelijk opgeslagen formulieren.
Nieuwe functies:
- Ingediende formulieren worden met de bijlagen opgeslagen.
- U kunt:
- tijdelijk opgeslagen formulieren zelf verwijderen;
- uw contactgegegevens aanpassen zoals telefoonnummer en e-mailadres;
- memo's toevoegen aan een zaak;
- bijlagen nasturen die bij een zaak horen. In het formulier hoeft u dan geen NAW-gegevens in te vullen;
- een wijziging voor een subsidiezaak indienen. In het formulier hoeft u dan geen NAW-gegevens in te vullen.
Wat vindt u niet terug in het nieuwe klantportaal?
- Oude zaken, dit zijn aanvragen die nog met de 'oude' formulieren zijn gedaan. U herkent een oude zaak aan het nummer, want de nummers van nieuwe zaken beginnen allemaal met een jaartal, bijvoorbeeld 2023-000001.
- Alle formuleren die van toepassing zijn op oude zaken zoals een wijzigingsverzoek of tussenrapportage.
EHerkenning is dé manier van inloggen voor ondernemers
EHerkenning levert gebruikers een digitale sleutel (eHerkenningsmiddel) waarmee u kunt inloggen bij organisaties, waaronder de Provincie Overijssel, die eHerkenning gebruiken. De overheid en het bedrijfsleven hebben eHerkenning samen ontwikkeld. Het maakt inloggen op websites makkelijk, veilig en betrouwbaar. Meer informatie en eHerkenning aanvragen kan via de website eHerkenning | Homepage. EHerkenning is niet gratis.
Een eHerkenningsmiddel is persoonsgebonden en kan dus maar door 1 persoon gebruikt worden. Bedrijven en organisaties kunnen meerdere eHerkenningsmiddelen aanschaffen voor verschillende medewerkers. Dit kan bij één van de 6 leverancier van eHerkenning.
EHerkenning bij de Provincie Overijssel
U kunt met uw eHerkenningsmiddel bij ons inloggen op de e-formulieren en op het klantportaal Mijn Overijssel.
Als u met uw eHerkenningsmiddel inlogt op een e-formulier dan kunt u met de knop 'Tussentijds opslaan' het formulier opslaan. Het opgeslagen formulier kunt u op een later moment opnieuw openen en verder invullen. Dit doet u via het klantportaal Mijn Overijssel. U logt dan opnieuw in met uw eHerkenningsmiddel.
Stopt u op enig moment met het invullen van een formulier vergeet dan niet het formulier op te slaan voordat u afsluit.
Heeft u een formulier ingezonden dan kunt u de aanvraag van begin tot eind volgen via het klantportaal Mijn Overijssel. Niemand anders kan uw formulieren zien. Ook wij niet.
Niet verplicht, wel raadzaam
Het is niet verplicht om met eHerkenning in te loggen op de e-formulieren. U kunt het formulier ook invullen zonder in te loggen.
Als u niet inlogt dan kunt u uw formulier niet tussentijds opslaan en is het formulier niet te zien in het klantportaal.
Welk betrouwbaarheidsniveau heeft u nodig?
Om gebruik te kunnen maken van onze diensten heeft u een eHerkenningsmiddel van niveau EH2 nodig. Heeft u een hoger niveau dan kunt u altijd inloggen op onze formulieren.
Voor welke dienst moet u gemachtigd worden?
U heeft voor Provincie Overijssel de dienst loket overijssel bij Provincie Overijssel nodig. De leverancier of de Machtigingen Beheerder van uw eigen organisatie kan u machtigen.
Ondertekenen met eHerkenning is bij onze formulieren niet meer mogelijk.
Wanneer het niet lukt om in te loggen met eHerkenning, dan kan dit meerdere oorzaken hebben:
- Er is een storing bij ons loket.
Als u dit meldt bij het Overijssel Loket dan proberen wij de storing zo snel mogelijk op te lossen. - Er is een storing bij uw eHerkenningsleverancier.
Probeer het op een later moment nog een keer of neem contact op met uw eHerkenningsleverancier. - U heeft niet de goede rechten voor onze dienst.
U heeft minimaal niveau EH2 nodig en toegang tot onze dienst loket overijssel bij Provincie Overijssel.
Wij maken nu gebruik van nieuwe formulieren, het kan voorkomen dat uw machtiging voor eHerkenning niet meer goed staat. Kon u altijd wel inloggen maar nu niet meer? Vraag uw leverancier, of de Machtigingen Beheerder van uw eigen organisatie, om dit aan te passen.
DigiD staat voor Digitale Identiteit en is alleen beschikbaar voor particulieren. Het is een landelijk systeem waar de overheid, en dus ook wij, gebruik van maken. U kunt DigiD gratis aanvragen via de website DigiD | Home.
DigiD bij de provincie Overijssel
U kunt met DigiD inloggen op onze digitale formulieren (e-formulieren) en het klantportaal MijnOverijssel. U gebruikt uw DigiD wanneer u als particulier gebruik wilt maken van onze producten.
Hoe werkt het?
Als u met DigiD inlogt op een e-formulier dan kunt u met de knop 'Tussentijds opslaan' het formulier opslaan. Het opgeslagen formulier kunt u op een later moment opnieuw openen en verder invullen. Dit doet u via het klantportaal Mijn Overijssel. U logt dan opnieuw in met uw DigiD.
Voor de digitale veiligheid wordt de verbinding verbroken na 15 minuten, gegevens die u niet heeft opgeslagen gaan dan verloren. U kunt deze periode op elk moment verlengen door op de knop 'Sessie verlengen' te drukken. Vergeet niet het formulier op te slaan voordat u afsluit.
Heeft u een formulier ingezonden dan kunt u de aanvraag van begin tot eind volgen via het klantportaal Mijn Overijssel. Niemand anders kan uw formulieren zien. Ook wij niet.
Niet verplicht, wel raadzaam
Het is niet verplicht om met DigiD in te loggen op de e-formulieren. U kunt het formulier ook invullen zonder in te loggen.
Als u niet inlogt dan kunt u uw formulier niet tussentijds opslaan en is het formulier niet te zien in het klantportaal.