Servicenormen

Provincie Overijssel is er voor u. Samen bepalen we de toekomst van onze provincie. Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, maken we gebruik van servicenormen.
Servicenormen zijn beloften over de dienstverlening van de provincie. Hierdoor weet u wat u van ons mag verwachten. Voldoen wij niet aan de belofte, dan mag u ons daarop aanspreken.

Contact

  • Wij staan u vriendelijk en professioneel te woord

  • Wij doen ons uiterste best om u goed en volledig te informeren. Wilt u meer weten over hoe iets werkt en waarom? Wij leggen het graag uit.

  • Wij spreken en schrijven duidelijk en in begrijpelijk Nederlands. Vindt u een tekst of brief onduidelijk? Meld het ons via melding onduidelijk taalgebruik.

  • Informatie en kennis die vertrouwelijk moeten blijven, blijven ook vertrouwelijk en worden alleen gebruikt voor de doelen waarvoor ze zijn bestemd.

Bellen

  • U kunt ons bellen op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.00 uur. Voor meldingen met spoed of milieuklachten zijn wij altijd bereikbaar. Ons telefoonnummer is: 038 499 88 99.

  • Binnen 30 seconden nemen wij de telefoon op.

  • Wij nemen de telefoon op met: “Goedemorgen/- middag, provincie Overijssel en naam medewerker”.

  • Wij proberen uw vraag direct te beantwoorden. Als dat niet mogelijk is verbinden wij u door met een medewerker.

  • Als u belt voor een medewerker die niet bereikbaar is maken wij een terugbelverzoek. U wordt binnen twee werkdagen teruggebeld.

  • Als u belt naar een direct telefoonnummer van onze medewerkers heeft u de mogelijkheid om een voicemailbericht in te spreken. U wordt binnen 2 werkdagen teruggebeld.

  • Wij verbinden u maximaal 2 keer door. Wij zoeken voor u uit wie uw inhoudelijke vraag kan beantwoorden. U wordt binnen twee werkdagen teruggebeld door een medewerker die uw vraag kan beantwoorden

Reactie

  • U ontvangt binnen twee werkdagen een reactie op uw e-mail of contactformulier. Als die reactie langer duurt dan twee werkdagen ontvangt u bericht met een datum waarop u een antwoord kunt verwachten.

  • U ontvangt op vragen via social media zo snel mogelijk een reactie, maar altijd binnen één werkdag.

  • U wordt in de ontvangstbevestiging van uw brief, aanvraag of melding geïnformeerd over wettelijke termijnen als die van toepassing zijn. De wettelijke termijnen leest u ook op onze website. Binnen deze termijn krijgt u een inhoudelijke reactie op uw brief of aanvraag. Deze termijn gaat in op het moment dat wij alle benodigde informatie hebben ontvangen. Uiteraard doen wij ons best u eerder antwoord te geven dan aan het einde van de wettelijke termijn.

Website

Wij zorgen ervoor dat overijssel.nl zoveel mogelijk toegankelijk is voor personen met een auditieve, visuele en motorische beperking.

Betaling

Uw factuur betalen wij uiterlijk binnen 30 dagen.

Klachten en bezwaren

Een klacht dient u in door het formulier klacht in te dienen, telefonisch of per brief. Een bezwaar dient u in door het formulier bezwaar in te dienen of per brief.

Dwangsom

Zijn wij te laat met het nemen van een besluit op uw aanvraag of bezwaarschrift? Misschien heeft u recht op een dwangsom. U krijgt dan geld van de provincie voor iedere dag dat de provincie te laat is. Om ons te laten weten dat wij te laat zijn met het nemen van een besluit vult u het formulier dwangsom bij te laat beslissen in.

Tip of compliment?

Als provincie blijven wij werken aan onze dienstverlening. Heeft u een tip om onze dienstverlening te verbeteren of een compliment, laat het weten door het formulier tip of compliment in te vullen.

Contactgegevens:

Contactformulier: contactformulier

Telefoonnummer: 038 – 499 88 99

Postadres:        Postbus 10078, 8000 GB, Zwolle

Bezoekadres: Luttenbergstraat 2 8012 EE Zwolle