Hoe werkt jeleefomgeving.nl

Waarom ontvang ik een e-mail van jeleefomgeving.nl? 

U vindt daar al uw documenten over vergunningen en meldingen op één plek. Vanaf 1 januari 2026 gebruiken wij jeleefomgeving.nl om onze dienstverlening digitaal aan te bieden. Dat is handig, want: 

  • U heeft altijd toegang tot uw aanvraag en documenten; 

  • U krijgt automatisch bericht in uw e-mail dat er een bericht klaarstaat in jeleefomgeving.nl;

  • Er zijn minder losse papieren of e-mails nodig. Alle berichten over uw vergunning, melding of vraag staan bij elkaar. 

Zo maken we het makkelijker om zaken met ons te regelen. 

Bericht van provincie Overijssel openen in jeleefomgeving.nl

U ontvangt een e-mail van jeleefomgeving.nl met de melding dat er een bericht voor u klaarstaat.

Het openen van het bericht werkt als volgt:

  • Klik op de button "Bekijk uw bericht" in de e-mail.
  • Er verschijnt een pagina waar een code moet worden ingevuld.
  • U ontvangt een e-mail met deze code. Vul de code in op jeleefomgeving.nl.
  • U bent nu ingelogd en kunt uw berichten lezen en een antwoord sturen.

Berichten lezen of reageren op een ander moment

  • Ga naar jeleefomgeving.nl
  • Vul uw e-mailadres in en ontving een e-mail met een code.
  • Vul deze code in op jeleefomgeving.nl. U bent ingelogd.
  • U kunt uw berichten lezen en een antwoord sturen.
Inloggen lukt niet

Lukt het niet om in te loggen, neem dan contact op met het Overijssel loket.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Jeleefomgeving.nl gebruikt uw naam en emailadres om berichten te sturen en ontvangen. Alleen u en de Provincie Overijssel kunnen bij deze gegevens. Je leefomgeving.nl plaatst cookies die nodig zijn om in te loggen. Kijk voor meer informatie op de pagina persoonsgegevens en cookies van je leefomgeving.nl.  
Klopt er iets niet in uw persoonsgegevens? Neem dan contact op met het Overijssel loket.  

Mijn aanvraag gaat niet over een vergunning of melding

Voor alle andere processen, zoals subsidies en bezwaar en klacht, gebruikt u MijnOverijssel. Wilt u weten hoe dat werkt? Kijk dan op de pagina Mijnoverijssel.  

Twee digitale omgevingen

We werken aan één klantportaal waarin al uw zaken met provincie Overijssel samenkomen. Zolang dat portaal er nog niet is, gebruiken we twee digitale omgevingen. Zo kunnen we onze dienstverlening nu al digitaal aanbieden. U kunt u documenten veilig en eenvoudig online bekijken.  
Zo maken we het steeds makkelijker om zaken met ons online te regelen. Lukt dit niet? Bel dan met het Overijssel loket.