eHerkenning en DigiD
U kunt gebruik maken van onze formulieren door in te loggen met eHerkenning (organisaties/bedrijven) of DigiD (particulieren).
We zijn verplicht om ervoor te zorgen dat u uw zaken veilig en betrouwbaar kunt regelen bij de provincie Overijssel. Organisaties die staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel loggen in met eHerkenning (minimaal EH3). eHerkenning niveau 3 (EH3) is het meest gebruikte eHerkenningsmiddel en kan als de standaard worden gezien.
Om met eHerkenning in te loggen op onze formulieren heeft u een eHerkenningsmiddel nodig van minimaal niveau EH3.
Naast een eHerkenningsmiddel op niveau EH3 heeft u een machtiging nodig om gebruik te kunnen maken van de diensten van provincie Overijssel. Vraag uw eHerkenningsleverancier óf de machtigingenbeheerder van uw eigen organisatie om een machtiging voor de dienst: provincie Overijssel - ondernemersloket.
U kunt eHerkenning aanvragen bij 6 door de Rijksoverheid erkende leveranciers via de website eHerkenning. Alleen zij mogen eHerkenning leveren. Het aanvragen van een eHerkenningsmiddel kost geld. Bekijk het stappenplan eHerkenning | Stappenplan eHerkenning aanvragen. Een eHerkenningsmiddel is persoonsgebonden en kan dus maar door 1 persoon gebruikt worden. Bedrijven en organisaties kunnen één of meer eHerkenningsmiddelen aanschaffen voor hun eigen medewerkers. Deze middelen kunnen worden beheerd door een machtingenbeheerder binnen de eigen organisatie.
Een veel gestelde vraag van adviesbureaus, die namens een organisatie aanvragen, is of ketenmachtiging nodig is om aan te vragen. Dit kan wel maar het is niet verplicht of nodig.
Als u niet eerder met eHerkenning heeft ingelogd op onze formulieren dan moet u eerst uw contactgegevens invullen anders kunt u geen formulier invullen. Deze gegevens komen namelijk niet mee vanuit het eHerkenningsstelsel.
Uw contactgegevens toevoegen via het klantportaal Mijn Overijssel
- Ga naar het klantportaal Mijn Overijssel, Mijn zaken.
- Log in met uw eHerkenningsmiddel.
- U drukt op de knop 'Persoonlijke informatie'.
- U vult uw contactgegevens in: naam, emailadres (werk) en telefoonnummer.
- U drukt op de knop Indienen.
- Uw gegevens zijn nu bij ons bekend.
- U kunt nu uitloggen of naar het Loket gaan.
Uw contactgegevens toevoegen als u wilt inloggen op een formulier
- U Kopieert eerst het internet adres van de pagina of u voegt het toe als favoriet.
- U klikt op de knop Direct aanvragen.
- U logt in met eHerkenning.
- U wordt automatisch doorgestuurd naar het klantportaal Mijn Overijssel, Mijn zaken.
- U drukt op de knop 'Persoonlijke informatie'.
- U vult uw contactgegevens in: naam, emailadres (werk) en telefoonnummer.
- U drukt op de knop Indienen.
- Uw gegevens zijn nu bij ons bekend.
- U zoekt het formulier weer op via het Loket (of via de opgeslagen favoriet).
- U klikt op de knop Direct aanvragen.
- U bent nog ingelogd met eHerkenning dus u kunt het formulier nu invullen.
Een formulier tussentijds opslaan
- Wilt u tussentijds stoppen en de gegevens opslaan druk dan altijd op de knop 'Tussentijds opslaan'.
- Via het klantportaal Mijn Overijssel, Mijn zaken kunt u onder het tabblad 'Tijdelijk opgeslagen' het opgeslagen formulier weer openen en verder invullen.
- Ziet u uw opgeslagen of ingediende aanvraag niet in het klantportaal neem dan contact op met het Overijssel Loket: 038 499 88 99.
We zijn verplicht om ervoor te zorgen dat u uw zaken veilig en betrouwbaar kunt regelen bij de provincie Overijssel. Als particulier logt u in met DigiD met een sms-code. U logt in met DigiD op niveau Midden. Dit betekent dat u inlogt met een gebruikersnaam met wachtwoord én een sms-code. Niveau Midden biedt meer veiligheid. Het is het meest gebruikte niveau en kan als de standaard worden gezien.
Ga naar DigiD aanvragen | DigiD voor het gratis aanvragen van een DigiD.
Als u niet eerder met DigiD heeft ingelogd op onze formulieren dan moet u eerst uw contactgegevens invullen anders kunt u geen formulier invullen. Deze gegevens komen namelijk niet mee vanuit DigiD.
Uw contactgegevens toevoegen via het klantportaal Mijn Overijssel
- Ga naar het klantportaal Mijn Overijssel, Mijn zaken.
- Log in met DigiD.
- U drukt op de knop 'Persoonlijke informatie'.
- U vult uw contactgegevens in: naam, emailadres en telefoonnummer.
- U drukt op de knop Indienen.
- Uw gegevens zijn nu bij ons bekend.
- U kunt nu uitloggen of naar het Loket gaan.
Uw contactgegevens toevoegen als u wilt inloggen op een formulier
- U Kopieert eerst het internet adres van de pagina of u voegt het toe als favoriet.
- U klikt op de knop Direct aanvragen.
- U logt in met DigiD.
- U wordt automatisch doorgestuurd naar het klantportaal Mijn Overijssel, Mijn zaken.
- U drukt op de knop 'Persoonlijke informatie'.
- U vult uw contactgegevens in: naam, emailadres en telefoonnummer.
- U drukt op de knop Indienen.
- Uw gegevens zijn nu bij ons bekend.
- U zoekt het formulier weer op via het Loket (of via de opgeslagen favoriet).
- U klikt op de knop Direct aanvragen.
- U bent nog ingelogd met DigiD dus u kunt het formulier nu invullen.
Een formulier tussentijds opslaan
- Wilt u tussentijds stoppen en de gegevens opslaan druk dan altijd op de knop 'Tussentijds opslaan'.
- Via het klantportaal Mijn Overijssel, Mijn zaken kunt u onder het tabblad 'Tijdelijk opgeslagen' het opgeslagen formulier weer openen en verder invullen.
- Ziet u uw opgeslagen of ingediende aanvraag niet in het klantportaal neem dan contact op met het Overijssel Loket: 038 499 88 99.